top of page

 Witam zwolenników ekologicznej uprawy roślin na moim blogu ! Jestem ogrodnikiem z zamiłowania, uprawiam warzywa, ale także tworzę ogród od podstaw. Z roślinami miałem kontakt od dziecka.Pamiętam ,kiedy jako kilkuletni dzieciak zajadałem się truskawkami z babcinego ogrodu. Znajdziecie tutaj poradniki jak uprawiać np. arbuzy, które są dość egzotycznym "warzywem" . Nie zabraknie też kwiatów, czy ciekawych zdjęć z moich wojaży po okolicy. To moja pasja, którą chcę rozwijać w przyszłości. A poza tym jestem bardzo młodym ogrodnikiem :) Miłej lektury !

Wielkie sadzenie roślin w ogrodzie

Jak nie kochać października ? To czas, kiedy w naszych ogrodach sadzimy cebule kwiatowe, rozsadzamy byliny, sadzimy krzewy czy też nowe zdobycze z centr ogrodniczych . W skrócie - dużo się dzieje.

W ostatnim czasie posadziłem wiele różnych roślin. Są to m.in chryzantemy zimujące w gruncie, jeżówki z wiosennego siewu, cebule kwiatowe, astry jesienne i inne byliny.

Więcej informacji na temat bylin znajdziecie w zakładce "kwiaty"

Nowe nasadzenia w ogrodzie oraz przygotowanie do nowego sezonu .

Tak ! Udało się ! Cedr libański zdobyty - aż trzy drzewka. Jest praktycznie nie do zdobycia w Polsce, a jeśli się pojawi to znika w błyskawicznym tempie. Ostatnio znalazłem kuszącą ofertę na allegro - 25 zł szt.

Nie czekając ani chwili dłużej zamówiłem, paczkę otrzymałem po dwóch dniach od zamówienia .

Sadzonki ładne, zdrowe, doszły w idealnym stanie. Z racji tego, że w moim regionie temperatura zimą potrafi solidnie zmrozić, cedry przejdą stan spoczynku w kuchni letniej. Takiej wielkości drzewka są wrażliwe na niskie temperatury, będzie to najlepsze rozwiązanie.

Na zdjęcie widzimy też chryzantemy ogrodowe. Kupiłem 8 odmian. Cena była bardzo atrakcyjna, nie często można taką spotkać. W chwili obecnej moja kolekcja liczy 10 odmian. Jak na pierwszy rok to sporo.

Kolejnym, bardzo udanym zakupem były róże. Kolory, które wybrałem to : biały, kremowy, różowy, niebieski. I właśnie w tych kolorach rośnie większość roślin w ogrodzie.

A oto lista odmian :

1-Ausmary 2- Bienvenue 3- Coral Dawn 4- Compassion 5- Eden Rose 6- Giardina 7- Palais Royal (Meiviowit) 8- Romina 9- Lynda Bellingham (HARwise) 1- Rhapsody in Blue (Frantasia) 11- Queen Adelaide 12- Old Port (Mackati) 13- Savoy Hotel (Harvintage) 14- Lacre 15- Les Quatre Saisons/ Pink Swany 16- Memorial Day (WEKblunez) 17- Chartreuse de Parme 18- Gemma (Harlagoon) 19- Lavender Flower Circus 20- Eisvogel

W tej chwili, w ogrodzie rośnie około 45 krzaków róż. Nie ukrywam, że w przyszłości ta liczba może się wmienić ;) Od razu po rozpakowaniu każdy krzaczek dostał nową etykietę.

Dzisiaj było wielkie sadzenie ... róże i inne byliny . Powstała nowa rabat

Tydzień temu zagospodarowałem miejsce pod świerkiem. Rosły tam tylko chwasty i trawa, po zmianie zagościły dwa pniaki. Jeden pełni rolę stolika , a drugi siedziska . Dróżkę wykonałem z płaskich kamieni, dosadziłem krzewy i byliny.

A na koniec - niezawodne kosmosy . Kwitną mimo kapryśnej pogody i niskich temperatur .

TAGS

Nie ma jeszcze tagów.

Organic Life 

 Witam zwolenników ekologicznej uprawy roślin na moim blogu ! Jestem ogrodnikiem z zamiłowania, uprawiam warzywa, ale także tworzę ogród od podstaw. Z roślinami miałem kontakt od dziecka.Pamiętam ,kiedy jako kilkuletni dzieciak zajadałem się truskawkami z babcinego ogrodu. Znajdziecie tutaj poradniki jak uprawiać np. arbuzy, które są dość egzotycznym "warzywem" . Nie zabraknie też kwiatów, czy ciekawych zdjęć z moich wojaży po okolicy. To moja pasja, którą chcę rozwijać w przyszłości. A poza tym jestem bardzo młodym ogrodnikiem :) Miłej lektury !

Witam zwolenników ekologicznej uprawy roślin na moim blogu ! Jestem ogrodnikiem z zamiłowania, uprawiam warzywa, ale także tworzę ogród od podstaw. Z roślinami miałem kontakt od dziecka.Pamiętam ,kiedy jako kilkuletni dzieciak zajadałem się truskawkami z babcinego ogrodu. Znajdziecie tutaj poradniki jak uprawiać np. arbuzy, które są dość egzotycznym "warzywem" . Nie zabraknie też kwiatów, czy ciekawych zdjęć z moich wojaży po okolicy. To moja pasja, którą chcę rozwijać w przyszłości. A poza tym jestem bardzo młodym ogrodnikiem :) Miłej lektury !

bottom of page